lunes, 10 de diciembre de 2012

Encarrecs i responsabilitats per a tothom

Treballar en equip no és sempre fàcil. Us proposem una sèrie d'encàrrecs que us ajudaran a col·laborar entre tots. A més d'útils, poden ser divertits:
  1. Encarregat de dirigir: és la persona que pren les decisions. A principi de cada classe, decidirà què farà cadascú i s'assegurarà que tothom faci la seva feina.
  2. Encarregat de mantenir la disciplina: és algú que decideix en quin moment s'està parlant massa alt. Pot obligar a treballar qui no estigui fent res.
  3. Encarregat de qualitat: la responsabilitat d'aquesta persona és que tot el que es va fent compleixi els requisits de qualitat que s'esperen del treball: tipus de lletra, claredat en les respostes, que tot estigui complet, etc.
  4. Encarregat de dubtes: aquesta persona és la que és capaç de respondre preguntes sobre qualsevol tema: quan no es troba informació a la web, ell la sap buscar; quan cal mirar faltes d'ortografia, fer un petit càlcul que no acaba de sortir bé, ell t'ajuda.
En el cas de grups amb 5 membres, poden haver-hi dos encarregats de qualitat o dos encarregats de dubtes, però mai dos de dirigir o de mantenir la disciplina.

Si tothom respecta les responsabilitats dels demés, sortim guanyant: tothom treballa, tothom mana i tothom és responsable.Hi ha altres maneres d'organitzar-se, però aquesta sol funcionar bastant bé. Proveu-la.




No hay comentarios:

Publicar un comentario